Nowy portal szkoleniowy DCP już działa! Dowiedz się więcej

  • Centrum Szkoleniowe

Trwają zapisy na Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci i Młodzieży - III edycja - Wiosna 2023

Trwają zapisy na

Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci i Młodzieży - III edycja - Wiosna 2023 (online)!

 

  • Terminy szkolenia: 25.03.2023, 25.03.2023, 15.04.2023, 16.04.2023, 06.05.2023, 07.05.2023, 03.06.2023, 04.06.2023, 24.06.2023, 25.06.2023
  • Liczba dni szkolenia: 10 (5 zjazdów)
  • Godziny zajęć: 09:00-16:00
  • Wszystkie zjazdy studium odbedą się w formie ONLINE (platforma Zoom)

 

INFO OGÓLNE:

Celem Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci i Młodzieży jest poszerzenie wiedzy w zakresie metod diagnozy zaburzeń depresyjnych u dzieci i młodzieży, zaburzeń eksternalizacyjnych - ADHD, ODD i CD i zaburzeń lękowych. Poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie diagnozy i terapii mutyzmu wybiórczego, zespołu Aspergera i całościowych zaburzeń rozwojowych. Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci i Młodzieży przygotowuje do pracy diagnostycznej i terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą w nurcie poznawczo-behawioralnym. Program szkolenia w trakcie realizacji obejmuje pogłębioną wiedzę z zakresu diagnozy i terapii CBT dzieci i młodzieży następujących zaburzeń: depresyjnych, ekstrenalizacyjnych ADHD, ODD, CD, zaburzeń lękowych, całościowych zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży. Uczestnicy pogłębią swoje umiejętności w zakresie: prowadzenia diagnozy z pacjentem małoletnim i jego rodzicami, zastosowania technik CBT, stawiania diagnozy behawioralnej i planowania programów terapii. Zapoznają się z modelem pracy z dziećmi z zaburzeniami eksternalizacyjnymi ( ADHD, ODD, CD) oraz modelem pracy z zaburzeniami internalizacyjnymi (depresyjnymi, lękowymi), zaburzeniami całościowymi rozwojowymi, oraz mutyzmem wybiórczym. Szkolenie ma na celu zdobycie i pogłębienie wiedzy oraz praktyki w zastosowaniu technik terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem ich zastosowania w kontekście konceptualizacji pacjenta i ustalonego planu leczenia.

Ilość godzin Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci i Młodzieży obejmuje 100 godzin dydaktycznych realizowanych w trakcie 5 zjazdów weekendowych (sobota, niedziela) odbywających się przeważnie raz w miesiącu.

Zajęcia prowadzone są w formie prezentacji/ wykładu z elementami pracy warsztatowej. W trakcie szkolenia uczestnicy pracować będą metodami warsztatowymi, w trakcie których prezentowane i ćwiczone będą techniki terapeutyczne CBT, a praca nad przypadkami i zajęcia superwizyjne umożliwią praktyczne przyswojenie nabytych wiadomości. Uczestnicy Studium po ukończeniu całego cyklu szkoleniowego otrzymują zaświadczenie ukończenia Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci i Młodzieży. Program Studium jest zgodny ze standardami sekcji psychoterapii PTP, a uzyskane w ramach Studium zaświadczenie może być włączone w poczet innych szkoleń z zakresu psychoterapii, realizowanych przez kandydatów na drodze uzyskania certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Wymogi formalne przystąpienia do procedury uzyskiwania oraz odnawiania ważności certyfikatów psychoterapeuty i superwizora psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego określa uchwała Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego z dnia 18 listopada 2009 r.

 

ADRESACI:

Adresatami Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci i Młodzieży psycholodzy, pedagodzy, pracownicy socjalni, lekarze, terapeuci, nauczyciele, studenci (ostatnich lat studiów: psychologia, pedagogika) pragnący rozwinąć swoje umiejętności w zakresie diagnozy oraz pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą w nurcie terapii CBT.

 

PROGRAM:

Zjazd I Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży. Terapia CBT zaburzeń depresyjnych u dzieci i młodzieży.

1. Podstawy terapii CBT dzieci i młodzieży

2. Diagnoza w psychiatrii dzieci i młodzieży,

3. Podstawy terapii poznawczo behawioralnej – omówienie podstaw teoretycznych na podstawie modelu Becka, Padesky.

4. Omówienie rodzajów terapii behawioralnej (terapia wzajemnego hamowania Wolpego, warunkowanie instrumentalne, eksperyment behawioralny),

5. Praktyczne zastosowanie technik – omówienie i ćwiczenia praktyczne z zastosowania podstawowych technik – identyfikacja i dyskusja z MA, „strzałka w dół”, problem solving, rozpoznawanie i dyskusja ze zniekształceniami poznawczymi itp.

6. Terapia CBT zaburzeń depresyjnych u dzieci i młodzieży.

7. Modele teoretyczne leżące u podstaw psychoterapii CBT depresji u dzieci i młodzieży.

8. Charakterystyka depresji u dzieci i młodzieży z uwzględnieniem ryzyka samobójstwa.

9. Konceptualizacja dzieci i młodzieży z diagnozą depresji.

10. Analiza przypadków

 

Zjazd II Terapia CBT zaburzeń eksternalizacyjnych u dzieci i młodzieży.

1. Zaburzenia eksternalizacyjne. Diagnoza. Obraz kliniczny.

Cecha a zachowanie.

a) ADHD

b) ODD

c) CD

2. Techniki behawioralne w pracy z dziećmi z zaburzeniami eksternalizacyjnymi oparte na behawioralnej modyfikacji zachowań w oparciu o ADHD i ODD , modyfikacja zachowań agresywnych (praca na pozytywnych wzmocnieniach (dostrzeganie pozytywów, pochwały, nagrody, systemy żetonowe), zasady i konsekwencje, elementy treningu zastępowania agresji w przypadku agresji niepowikłanej i powikłanej).

3. Diagnoza ADHD- wg klasyfikacji ICD 10, DSM

a) zaburzenia uwagi

b) nadruchliwość

c) nadmierna impulsywność

d) obraz kliniczny wiek przedszkolny, wiek szkolny, adolescenci i dorośli

e) neuroanatomia i genetyka

f) proces diagnozy, skale diagnostyczne, diagnoza różnicowa

4. ADHD- Metody leczenia, farmakoterapia, programy terapeutyczne. Analiza przypadków.

5. Zaburzenia zachowania, zaburzenia opozycyjno-buntownicze

a) Agresja

b) Etiologia zaburzeń CD i ODD

c) Modele leczenia ODD i CD, skuteczność leczenia.

6. Opisy przypadków. Omówienie warsztatów dla rodziców i warsztatów dla rodziców i dzieci w zaburzeniach eksternalizacyjnych.


Zjazd III Terapia CBT zespołu Aspergera i całościowych zaburzeń rozwojowych.

1. Zespół Aspergera i całościowe zaburzenia rozwojowe - klasyfikacja wg ICD-11 (nowa klasyfikacja - nowe nazewnictwo), DSM V, omówienie przyczyn i rokowania.

2. Metody diagnozy i elementy różnicowania (najczęstsze problemy diagnozy różnicowej m.in. z autyzmem dziecięcym, ADHD, OCD, ODD).

3. Funkcjonowania dziecka z Zespołem Aspergera w kontekście koncepcji Deficytu Teorii Umysłu.

4. Zaburzenia spektrum autyzmu ASD.

a) Objawy autyzmu i zespołu Aspergera, diagnoza według klasyfikacji ICD-11 i DSM-5 (różnice).

b) Metody i skale diagnostyczne używane w diagnozie autyzmu i zespołu Aspergera, z uwzględnieniem zmian wynikających z ICD-11.

c) Interwencje terapeutyczne oparte na dowodach, metody terapeutyczne wspomagające rozwój umiejętności komunikacyjnych i społeczno-emocjonalnych osób z ASD.

d) Wczesna interwencja - cele

5. Zespół Aspergera wg ICD11 (6A02.0 Zaburzenie ze spektrum autyzmu bez upośledzenia rozwoju intelektualnego i z łagodnym upośledzeniem lub bez upośledzenia funkcjonalnego języka)

a) Specyfika funkcjonowania poznawczego osób z Zespołem Aspergera – myślenie obrazami, myślenie kategorialne, teoria umysłu i centralna koherencja

b) Konceptualizacja ZA w nurcie poznawczo-behawioralnym

c) Uczeń z ZA.

6. Specyfika pracy z rodziną dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi (ASD).

 

Zjazd IV Terapia CBT zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży.

1. Klasyfikacja zaburzeń lękowych u dzieci wg ICD-10 i DSM

2. Etiologia zaburzeń lękowych u dzie3ci i młodzieży.

3. Poznawcza konceptualizacja lęku wg Reinecke, trójczynnikowy model lęku.

4. Psychoterapia CBT zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży.

5. Lęk separacyjny w dzieciństwie, fobie w dzieciństwie, lęk społeczny w dzieciństwie, uogólnione zaburzenia lękowe w dzieciństwie, lęk napadowy,

6. Terapia zaburzeń lękowych – programy ukierunkowane na dziecko, na dziecko i jego opiekunów. Opisy i analizy przypadków. a) Program terapeutyczny „Zaradny kot”

b) Techniki ekspozycji, systematyczna desensytyzacja, terapia implozywna, modelowanie.

c) Psychoedukacja

d) Praca z rodzicami

7. Analiza przypadków.

 

Zjazd V Terapia CBT mutyzmu wybiórczego.

1. Diagnoza mutyzmu wybiórczego

a) proces diagnozy,

b) konsekwencje zaniedbań diagnostycznych i braku prawidłowego rozpoznania.

2. Charakterystyka mutyzmu wybiórczego.

3. Obszary trudności na jakie napotyka dziecko z mutyzmem wybiorczym w szkole i przedszkolu – strategia pomocy.

4. Obraz psychologiczny dziecka z mutyzmem wybiórczym.

5. Obraz psychologiczny rodziny.

6. Film edukacyjny - prezentujący studium przypadku dziecka z rozpoznaniem mutyzmu wybiórczego i pracę terapeutyczną.

7. Techniki terapeutyczne. Interwencje terapeutyczne w pracy z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym.

8. Rola i zasady interwencji w przedszkolu, szkole.

9. Praca z rodzina dziecka dotkniętego mutyzmem wybiórczym.

10. Analiza porównawcza studium przypadku (filmy przedstawiające realny przypadek.

 

TRENERZY:

Zajecia w Studium Terapii Dzieci i Młodzieży prowadzone są przez doświadczonych trenerów mających w swoim dorobku prowadzenie dziesiątek warsztatów i szkoleń w DCP, jak i szkoleń na zamówienie instytucji i firm. Nasi wykładowcy to certyfikowani psycholodzy i psychiatrzy, wieloletni praktycy terapii indywidualnej i terapii grupowej, pracownicy Uczelni Wyższych, pracownicy szpitali i przychodni zdrowia.

  • Luiza Kulczycka - psycholog i certyfikowany psychoterapeuta poznawczo - behawioralnym (Certyfikat psychoterapeuty poznawczo - behawioralnego nr 126). W swojej praktyce psychologicznej od przeszło 18 lat zajmuje się przede wszystkim diagnozą psychologiczną dzieci i osób dorosłych, oraz terapią zaburzeń lękowych, zaburzeń stresu pourazowego ASD/PTSD, zaburzeń odżywiania (anoreksja, bulimia oraz nadwaga). W związku ze swoimi zainteresowaniami związanymi ze stresem i lękiem wzięła udział w cyklu międzynarodowych szkoleń, kończących się uzyskaniem Certyfikatu z Psychotraumatologii Europejskiego Towarzystwa Badań nad Stresem Traumatycznym /ESTSS/ oraz w szkoleniu w EMDR /to metoda pracy z osobami po zdarzeniu traumatycznym/, kończące się Certyfikatem EMDR Europe i Uniwersytetu w Birmingham.Posiada uprawnienia do wykonywania badań osobom, ubiegającym się lub posiadającym pozwolenie na broń, ale także kandydatom na kuratorów sądowych, prokuratorów, sędziów oraz detektywów. Ukończyła też Podyplomowe Studia z Psychologii Transportu, Podyplomowe Studia z Systemowej Terapii Rodzin w Centrum Psychoterapii przy Klinice Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Collegium Medicum UJ w Krakowie.Dzięki certyfikatowi z zakresu neuropsychologii klinicznej, uzyskanemu w Szkole Psychoterapii Poznawczo - Behawioralnej Centrum CBT w Warszawie poszerzyła swoją wiedzę w zakresie diagnozy neuropsychologicznej. Jeste członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo Behawioralnej - www.pttpb.pl, Polskiego Towarzystwa Badań nad Stresem Traumatycznym /PTBST/ oraz Europejskiego Towarzystwa Badań nad Stresem /ESTSS/ - www.ptbst.org.pl

  • Alicja Pilch - dyplomowany terapeuta behawioralny o uprawnieniach do terapii i edukacji dzieci i młodzieży z całościowymi i parcjalnymi zaburzeniami rozwoju, pedagog, oligofrenopedagog, członek SMIRA Professionals (Selective Mutism Information & Research Association Professionals), ACBS Polska i ACBS Europe (Association for Contextual Behavioral Science). Staż zawodowy odbywała w MSCD Dublin, Irlandia, staż terapeutyczny w CDIT Sopot. Od 2015 roku współpracuje z zespołem naukowym NNB.project przy Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.Prelegentka międzynarodowych konferencji naukowych dotyczących tematu mutyzmu selektywnego, współautorka badań na temat manifestacji zachowań prywatnych w aspektcie mutyzmu selektywnego u dzieci. Badania prezentowane na Universite de Neuchatel w Szwajcarii w ramach konferencji naukowej pt.: The Young Researchers conference of the CRSI. . Współautorka książki "Mutyzm wybiórczy w praktyce terapeutycznej".

  • Agnieszka Juszczyk-Mirek - psycholog kliniczny, certyfikowany ( certyfikat nr 112) psychoterapeuta systemowy, psychoterapeuta CBT, psychoterapeuta Terapii Schematów ISTT, certyfikowany interwent kryzysowy Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej, superwizor i trener Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej. Prowadzi psychoterapię indywidualną ( w podejściu poznawczo-behawioralnym, terapię schematów, systemowym), grupową, terapię rodzin i par, zajęcia psychoedukacyjne i szkolenia. Pracuje z pacjentami i ich rodzinami z zaburzeniami psychotycznymi, zaburzeniami odżywiania, zaburzeniami psychosomatycznymi. Specjalizuje się w terapii zaburzeń lękowych, depresyjnych, psychotycznych, psychoterapii zaburzeń seksualnych, zaburzeń ASD i PTSD, zaburzeń osobowości. Prowadzi sesje debriefingowe Critical Incident Stress Debriefing (CISD) dla specjalistów zajmujących się zawodowo ratownictwem i interwencją kryzysową oraz ofiar, grup dotkniętych kryzysem. Członek Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej, Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, International Critical Incident Stress Foundation (ICISF), International Association for Suicide Prevention (IASP). Pracuje w kilku Poradniach Zdrowia Psychicznego. Jest biegłym sądowy w zakresie psychologii klinicznej dzieci i dorosłych oraz seksuologii. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studia podyplomowe w zakresie Seksuologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, oraz w Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego w Warszawie .W zakresie umiejętności psychoterapeutycznych kształciła się także w Szkole Terapeutycznej Psychoterapia Systemowa Indywidualna i Rodzinna WTTS (kurs podstawowy i kurs zaawansowany), Terapia Rodzin - Polski Instytut Ericksonowski, Terapia Małżeństw i Par - Polski Instytut Ericksonowski, Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Warszawie, Szkoła Terapii Schematów ISST, Studium metod pracy z ofiarami przemocy seksualnej, ich rodzinami i opiekunami - Fundacja Dzieci Niczyje, Studium Opiniowania Psychologiczno-Sądowego - Fundacja Dzieci Niczyje, Seksuologia w Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego w Warszawie, Szkoła Psychoterapii CBT SWPS Warszawa.

 

CENA: 4400 zł

 

WYPEŁNIJ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY I ZAPISZ SIĘ ONLINE!

[link do formularza]

REGULAMIN: dostępny tu!

Nowa oferta jesiennych szkoleń DCP!

Pozostałe aktualności

Zapisz się na szkolenie DCP już dziś!

Portal pacjenta DCP

Utwórz w 30 sekund darmowe konto w Portalu Pacjenta DCP i umów się na wizytę !

Dzięki koncie w Portalu Pacjenta będziesz mógł samodzielnie w prosty i intuicyjny sposób 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę:

- umawiać, przenosić lub odwoływać wizyty gabinetowe lub online.

- odbyć wizytę online

Dzięki koncie w Portalu Pacjenta będziesz miał także wgląd w:
- umówione przyszłe wizyty

- historię zrealizowanych wizyt (online i gabinetowych)

- e-Recepty

- e-Skierowania

- e-Zwolnienia

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu, dostosowania treści do preferencji użytkownika oraz prowadzenia anonimowych statystyk. Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce prywatności oraz Polityce cookies.