Nowy portal szkoleniowy DCP już działa! Dowiedz się więcej

Trwa rekrutacja na Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej - IX edycja - Jesień 2023!

Trwają zapisy na Terapii Poznawczo-Behawioralnej - IX edycja - Jesień 2023 (online)!

Terminy szkolenia: 21.10.2023, 22.10.2023, 18.11.2023, 19.11.2023, 09.12.2023, 10.12.2023, 13.01.2024, 14.01.2024, 10.02.2024, 11.02.2024, 02.03.2024, 03.03.2024, 20.04.2024, 21.04.2024, 11.05.2024, 12.05.2024, 15.06.2024, 16.06.2024

Liczba dni: 18

Godziny zajęć: 09:00-16:00

Wszystkie zjazdy studium odbędą się w formie online (Zoom)

Cena: 4600 zł

Celem Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej jest poszerzenie wiedzy w zakresie psychopatologii i psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych. Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z podstawami psychopatologii i psychiatrii dzieci, młodzieży, osób dorosłych. W trakcie realizacji programu merytorycznego uczestnikom przedstawione zostaną podstawy teoretyczne i główne założenia terapii poznawczo-behawioralnej, aktualny stan badań w psychoterapii CBT oraz modele poznawcze podstawowych jednostek chorobowych wg ICD 11, techniki terapii CBT stosowane w terapii z pacjentami z zaburzeniami psychicznymi. W trakcie szkolenia uczestnicy rozwiną umiejętności psychoterapeutyczne w pracy z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi w zakresie: diagnozy psychologicznej, konceptualizacji przypadku, budowania kontaktu terapeutycznego, ustalanie celów, struktury sesji, planowania strategii terapeutycznych, zastosowania technik terapii poznawczej i terapii behawioralnej, prowadzenia procesu terapeutycznego w modalności terapii CBT. 

Program szkolenia w trakcie realizacji studium obejmuje pogłębioną wiedzę z zakresu diagnozy i terapii CBT następujących zaburzeń: zaburzeń nastroju, zaburzeń afektywnych, zaburzeń lękowych, w tym zaburzeń lęku napadowego i lęku uogólnionego, fobii społecznej, zaburzeń stresu pourazowego PTSD, hipochondrii, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, zaburzeń odżywiania, w tym anoreksji, bulimii i kompulsywnego objadania się, zaburzeń emocji i zachowania u dzieci i młodzieży, w tym zaburzeń eksternalizacyjnych ADHD/ ODD, zaburzeń depresyjnych i lękowych, schizofrenii i uzależnień. Zajęcia prowadzone są w formie prezentacji/wykładu z elementami pracy warsztatowej. W trakcie szkolenia uczestnicy pracować będą metodami warsztatowymi, w trakcie których prezentowane i ćwiczone będą techniki terapeutyczne CBT, a praca nad przypadkami i zajęcia superwizyjne umożliwią praktyczne przyswojenie nabytych wiadomości.

Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej przygotowuje do pracy terapeutycznej w nurcie poznawczo-behawioralnym z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Uczestnicy Studium po ukończeniu całego cyklu szkoleniowego otrzymują zaświadczenia ukończenia Studium 

Ilość godzin

Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej obejmuje 180 godzin dydaktycznych realizowanych w trakcie 9 zjazdów weekendowych (sobota, niedziela) odbywających się przeważnie raz w miesiącu.

Adresaci:

Adresatami Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej są psycholodzy, pedagodzy, lekarze, terapeuci, oraz studenci (ostatnich lat studiów: psychologia, medycyna, pedagogika) pragnący rozwijać swoje umiejętności w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. 

Program:

ZJAZD I

1.    Podstawy teoretyczne i główne założenia terapii poznawczo-behawioralnej. Aktualny stan badań w psychoterapii CBT.
2.    Konceptualizacja przypadków w terapii poznawczo-behawioralnej.
3.    Wywiad i formułowanie przypadku w terapii poznawczo-behawioralnej.
4. Trening umiejętności: wywiad, sformułowanie przypadku, ustalanie celów, struktura sesji, planowanie strategii terapeutycznych, podstawowe techniki terapii poznawczej i terapii behawioralnej, praca domowa, informacje zwrotne, kluczowe treści poznawcze, trudności w terapii, cechy terapeuty.
5.    Umiejętności konceptualizacyjne - praca warsztatowa w oparciu o studia przypadków pacjentów.
6.    Wprowadzenie do zagadnień psychopatologii, diagnoza kliniczna (ICD-11, DSM V).
7.    Założenia terapii poznawczo-behawioralnej i jej techniki stosowane w terapii z pacjentami z zaburzeniami psychicznymi.

ZJAZD II

1.    Wprowadzenie do zagadnień psychopatologii, diagnoza kliniczna - ciąg dalszy (ICD-11, DSM V).
2. Założenia terapii poznawczo-behawioralnej i jej techniki stosowane w terapii z pacjentami z zaburzeniami psychicznymi.
3. Modele poznawcze i specyfika terapii poznawczo-behawioralnej w leczeniu zaburzeń psychicznych obejmujących następujące grupy: zaburzenia lękowe (fobie społeczne, fobie proste i napady paniki, zaburzenie lękowe uogólnione, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, ASD/PTSD, zaburzenia somatyzacyjne), zaburzenia nastroju (zaburzenia afektywne dwubiegunowe, zaburzenia depresyjne nawracające, terapia pacjentów z myślami samobójczymi, utrwalone zaburzenia nastroju - dystymia), zaburzenia odżywiania, zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży, schizofrenia, zaburzenia osobowości, uzależnienia.
4.    Zajęcia superwizyjne i kształtowanie umiejętności psychoterapeutycznych.

ZJAZD III 

1.    Techniki poznawcze i behawioralne w terapii CBT.
2.    Techniki poznawcze w CBT - prezentacja technik i ćwiczenie umiejętności (m.in.: identyfikacja myśli wywołujących emocje, technika monitorowania myśli i emocji, monitorowanie zmienności przekonań, docieranie do przekonań pośredniczących i kluczowych, technika strzałki w dół, skalowanie, reatrybucja, dekatastrofizacja, analiza zysków i strat).
3.    Techniki poznawcze w CBT – prezentacja technik i ćwiczenie umiejętności (m.in.: poziomy przeformułowania schematu, dyskusja prawdziwości przekonań wraz z analizą jakości argumentów, dialog sokratejski, obrona swojej racji, dialog ja racjonalnego i ja nie radzącego sobie, kwestionowanie twierdzeń o powinności, zapis przekonania kluczowego, badanie genezy przekonania kluczowego).
4. Metody behawioralne: (m.in.: eksperymenty behawioralne, plany ekspozycyjne, systematyczna desensytyzacja, plany aktywności, modelowanie, strategie problem solving).
5. Techniki doświadczeniowe i wyobrażeniowe w terapii CBT - praca z wczesnym dezadaptacyjnym schematem (EMS). W programie warsztatu prezentacja i ćwiczenie technik - puste krzesło, współczujące wyobrażenia, wizualizacja bezpiecznego miejsca, odgrywanie ról, wizualizacja sposobów radzenia sobie, dialogi wyobrażeniowe i wyobrażeniowa zmiana wczesnych wspomnień, pisanie terapeutycznych listów do siebie i innych.
6.    Protokoły terapeutyczne w terapii poznawczo–behawioralnej.

ZJAZD IV 

1. Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń afektywnych: depresja, CHAD.
2. Współczesna klasyfikacja chorób afektywnych. Kryteria różnicujące zaburzenia afektywne jednobiegunowe i dwubiegunowe.
3. Przyczyny chorób afektywnych: endogenne i egzogenne. Osobowość przedchorobowa.
4. Diagnoza, modele poznawcze powstawania i utrzymywania się zaburzeń oraz specyfika terapii poznawczo – behawioralnej w leczeniu zaburzeń nastroju. Badania dotyczące skuteczności terapii poznawczo behawioralnej w leczeniu zaburzeń nastroju.
5. Depresja (epizod depresyjny, duża depresja, depresje poronne, maski depresji). Depresje typu endogennego. Lęk w depresjach typu endogennego. Psychoterapia. Techniki terapeutyczne poznawczo-behawioralne.
6. Rozpoznawanie zespołów maniakalnych (hipomania, mania, mania z objawami psychotycznymi, zespoły mieszane). Psychoterapia. Techniki terapeutyczne poznawczo-behawioralne.
7. Zaburzenia afektywne sezonowe.
8. Zaburzenia afektywne a samobójstwa.
9. Zasady terapii zaburzeń afektywnych. Farmakoterapia. Czynny udział chorego w procesie terapeutycznym.
10. Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu zaburzeń afektywnych. Opracowywanie programu leczenia. Ćwiczenia indywidualne i grupowe - studium przypadku, protokół sesji terapeutycznych.
11. Radzenie sobie ze stresem i profilaktyka nawrotów zaburzeń afektywnych.

ZJAZD V 

1. Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych.
2. Lęk paniczny z i bez agorafobii w terapii poznawczo-behawioralnej.
3. Poznawczy model paniki.
4. Konceptualizacja poznawcza przypadku - uwzględnienie zachowań zabezpieczających i unikania. Konstruowanie błędnego koła. Psychoedukacja.
5. Eksperymenty behawioralne oparte na indukcji objawów (wywoływanie hiperwentylacji, zadania z ćwiczeniami fizycznymi, ucisk w klatce piersiowej, indukowane zaburzenia wzroku, doświadczenia dysocjacyjne)
6. Reatrybucja werbalna - Poszukiwanie dowodów słuszności sądu. Dziennik napadów paniki. Edukacja i analiza kontrargumentów. Technika porównywania objawów i technika sondażu. Praca nad unikaniem. Zapobieganie nawrotom.
7. Analiza planu terapii pacjenta z zaburzeniem lęku napadowego.
8. Lęk społeczny i uogólniony w terapii poznawczo-behawioralnej.
9. Poznawczy model fobii społecznej. Konceptualizacja przypadku pacjenta z fobią społeczną. Psychoedukacja (rola samoświadomości i eksperymenty behawioralne).
10. Modyfikowanie przetwarzania informacji o JA. Reatrybucja werbalna. Eksperymenty behawioralne. Analiza planu terapii pacjenta z fobią społeczną.
11. Poznawczy model uogólnionego zaburzenia lękowego. Konceptualizacja przypadku. Psychoedukacja. Modyfikowanie metazamartwiania się i negatywnych przekonań.
12. Reatrybucja werbalna - Poszukiwanie dowodów słuszności. Podważanie ocen poznawczych dotyczących niekontrolowalności zamartwiania się. „Normalizacja” zamartwiania się. Techniki wywoływania dysonansu. Techniki oparte na wyobrażeniach.
13. Eksperymenty behawioralne - Okresy kontrolowanego zamartwiania się. Eksperymenty z utratą kontroli. Testowanie granic zamartwiania się. Zaniechanie kontrolowania myśli. Modyfikowanie pozytywnych przekonań na temat zamartwiania się. Modyfikowanie tendencyjności poznawczej. Analiza planu terapii pacjenta z zaburzeniem lęku uogólnionego.

ZJAZD VI

1. Terapia poznawczo-behawioralna zespołu stresu pourazowego (PTSD).
2. Diagnoza ASD i PTSD. Neuroprzekaźnictwo hormonalne w PSTD.
3. Pamięć i uwaga w PTSD.
4. Predyspozycje do PTSD.
5. Modele teoretyczne behawioralne i poznawcze w terapii ASD/ PTSD.
6. Terapeutyczne porozumienie/przymierze - znaczenie kontraktu, jasne zasady, partnerska relacja, jako podstawa pracy w terapii poznawczo-behawioralnej.
7. Konceptualizacja przypadku. Psychoedukacja w ASD/ PTSD.
8. Techniki poznawcze i behawioralne w pracy terapeutycznej z ASD i PTSD.
9. Techniki pracy z zaburzeniem PTSD (technika bezpośredniej ekspozycji terapeutycznej, systematyczna desensytyzacja, technika zalewania, technika przewijania, technika ograniczonej traumatyzacji i inne).
10. Analiza przypadków klinicznych i praktyczne wykorzystanie narzędzi terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z PTSD.
11. Terapia poznawczo-behawioralna zaburzenia obsesyjno-kompulsywnego.
12. Poznawcze modele zaburzenia OCD. Model Salkovskisa. Metapoznawczy model Wellsa i Matthewsa.Opracowanie konceptualizacji przypadku OCD. Wywiad konceptualizacyjny - przykład kliniczny. Psychoedukacja w OCD.
13. Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń OCD.
14. Reatrybucja werbalna - definiowanie przedmiotu modyfikacji poznawczej i zdystansowana uważność. Zapis Dysfunkcjonalnych Myśli. Rozbijanie utożsamienia myśli i działania/zdarzenia. Identyfikacja wyobrażeń.
15. Reatrybucja behawioralna - Ekspozycja i powstrzymywanie reakcji - podejście behawioralne. Ekspozycja i powstrzymywanie reakcji – rekonceptualizacja poznawcza. Podważanie konkretnych przekonań. Analiza planu terapii pacjenta z OCD.

ZJAZD VII

1. Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń odżywiania.
2. Poznawczo-behawioralny model anoreksji, bulimii, zespołu kompulsywnego jedzenia: ujęcie transdiagnostyczne.
3. Relacja terapeutyczna oparta na współpracy, motywacja do terapii a obawy przed zmianą. Kontrakt.
4. Wyrównanie stanu somatycznego.
5. Behawioralny program rehabilitacji wagi w warunkach ambulatoryjnych i w oddziale.
6. Konceptualizacja przypadku.
7. Protokoły pracy z bulimią i anoreksją – omówienie kolejnych etapów terapii oraz ćwiczenie konkretnych technik terapeutycznych CBT.
8. Wypełnianie z pacjentem modelu zaburzenia.
9. Tworzenie nowych, stabilnych wzorców odżywiania - praca z napadami objadania i rygorystyczną dietą.
10. Typowe zniekształcenia myślenia pacjentów z bulimią.
11. Omówienie schematów poznawczych i meta przekonań w anoreksji. Znaczenie pozytywnych myśli automatycznych w podtrzymywaniu zaburzenia, przykład filozofii pro-ana jako przykład meta – treści poznawczych.Techniki pracy ze specyficznym przetwarzaniem poznawczym – restrukturyzacja dysfunkcjonalnego myślenia.
12. Praca z uzależnianiem swojej wartości od kształtu i masy ciała. Techniki pracy z poczuciem własnej wartości i perfekcjonizmem. Radzenie sobie z problemami i trudnymi emocjami. Praca z rodziną pacjenta. Analiza planu terapii pacjenta z zaburzeniami odżywiania.
13. Terapia poznawczo-behawioralna w hipochondrii.
14. Poznawczy model hipochondrii. Konceptualizacja przypadku. Psychoedukacja, eksperymenty psychoedukacyjne.
15. Eksperymenty behawioralne w pracy z pacjentami z hipochondrią: Testowanie przewidywań pacjenta. Metoda sondażu, Procedury paradoksalne. Opracowanie planu konsultacji medycznych. Samoobserwacja.
16. Techniki reatrybucji werbalnej - Zapis myśli hipochondrycznych. Wykresy kołowe. Odwrócona piramida. Błędy w myśleniu. Odpowiadanie na myśli i modyfikacja wyobrażeń. Strategia „podwójnego modelu”. Praca nad ruminacjami i zamartwianiem się. Modyfikowanie założeń i przekonań. Analiza planu terapii pacjenta z hipochondrią.

ZJAZD VIII

1. Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży.
2. Zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w terapii zaburzeń eksternalizacyjnych:
a) ADHD,
b) ODD.
3. Techniki behawioralne w pracy z dziećmi oparte na behawioralnej modyfikacji zachowań w oparciu o ADHD i ODD i modyfikację zachowań agresywnych:
a) techniki specyficzne dopasowane do objawów,
b) praca na pozytywnych wzmocnieniach (dostrzeganie pozytywów, pochwały, nagrody, systemy żetonowe),
c) zasady i konsekwencje,
d) elementy treningu zastępowania agresji w przypadku agresji niepowikłanej i powikłanej,
e) prowadzenie warsztatów dla rodziców i warsztatów dla rodziców i dzieci w zaburzeniach eksternalizacyjnych,
f) ćwiczenia praktyczne,
g) praca nad stadium przypadku,
h) superwizja przypadków.
4. Zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w terapii zaburzeń:
a) moczenie nocne,
b) zanieczyszczanie kałem,
c) problemy ze snem.
5. Zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży:
a) etiologiczne modele lęku w dzieciństwie,
b) ocena zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży,
c) terapia zaburzeń lękowych,
d) programy ukierunkowane na dziecko, na dziecko i jego opiekunów,
e) ćwiczenia praktyczne,
f) praca nad stadium przypadku,
g) superwizja przypadków.
6. Zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w terapii zaburzeń depresyjnych u dzieci i młodzieży, praca nad samooceną nastolatka:
a) modele teoretyczne leżące u podstaw CBT depresji u dzieci i młodzieży (poznawczy model podatności na zranienie, czynniki interpersonalne i środowiskowe),
b) ocena objawów depresji u dzieci i nastolatków z uwzględnieniem ryzyka samobójstwa,
c) charakterystyka programów terapeutycznych indywidualnych i grupowych,
d) ćwiczenia praktyczne,
e) praca nad stadium przypadku,
f) superwizja przypadków.

ZJAZD IX

1. Terapia poznawczo-behawioralna schizofrenii.
2. Kryteria diagnostyczne schizofrenii (ICD 11). Etiologia zaburzenia, przebieg zaburzenia. Metody leczenia: farmakoterapia, psychoterapia, psychiatria środowiskowa.
3. Modele poznawcze powstawania i utrzymywania się zaburzeń oraz specyfika terapii poznawczo-behawioralnej w leczeniu zaburzeń z grupy schizofrenii. Badania dotyczące skuteczności terapii poznawczo behawioralnej.
4. Protokoły terapeutyczne. Techniki typowo stosowane w leczeniu schizofrenii. Psychoedukacja i rehabilitacja. Integracja terapii indywidualnej i rodzinnej. Interwencje środowiskowe.
5. Narzędzia do oceny stanu pacjenta: Skala Wglądu Poznawczego Becka.
6. Zintegrowany model poznawczy schizofrenii (zmodyfikowany model podatność- stres): ograniczone zasoby poznawcze i trudności w testowaniu rzeczywistości, a występowanie objawów.
7. Techniki terapii poznawczo-behawioralnej w leczeniu objawów pozytywnych.
8. Techniki terapii poznawczo-behawioralnej w leczeniu objawów negatywnych i dezorganizacji myślenia.
9. Zapobieganie nawrotom: motywowanie do farmakoterapii, lista wczesnych sygnałów ostrzegawczych.
10. Terapia poznawczo-behawioralna uzależnień.
11. Diagnoza uzależnienia od substancji psychoaktywnych. Charakterystyka substancji psychoaktywnych, objawy uzależnienia. Mechanizmy uzależnienia.
12. Poznawczy model uzależnienia.
13. Budowanie relacji terapeutycznej w terapii poznawczo-behawioralnej uzależnień.
14. Arkusz Studium Przypadku i Konceptualizacji Poznawczej.
15. Struktura sesji terapeutycznych w terapii CBT uzależnień. Wprowadzenie pacjentów w model poznawczy. Cele terapeutyczne.
16. Techniki terapeutyczne w terapii poznawczej uzależnień: Dialog sokratejski. Zadania domowe. Techniki poznawcze. Analiza zalet i wad. Identyfikacja i modyfikacja przekonań specyficznych dla uzależnienia. Technika "opadającej strzały". Reatrybucja odpowiedzialności. Dziennik myśli. Wizualizacje. Techniki behawioralne. Monitorowanie i planowanie aktywności. Eksperymenty behawioralne. Odgrywanie i odwracanie ról. Trening relaksacyjny. Stopniowanie trudności zadań. Rozwiązywanie problemów. Sport. Kontrola "wyzwalaczy". Radzenie sobie z pragnieniem i głodem. Identyfikacja przekonań specyficznych dla uzależnienia. Radzenie sobie z problemami życiowymi.

 

Trenerzy:

 Agnieszka Juszczyk-Mirek - psycholog kliniczny, certyfikowany psychoterapeuta systemowy (certyfikat nr 112), psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, certyfikowany interwent kryzysowy Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej biegły sądowy w zakresie psychologii klinicznej dzieci i dorosłych oraz seksuologii, superwizor i trener Polskiego Towarzystwa Interwencji Kryzysowej. Specjalizuje się w diagnozie i opiniowaniu w sprawach karnych - ofiar i sprawców gwałtów, molestowania i innych przestępstw seksualnych, w sprawach rodzinnych i cywilnych- związanych z metrykalną zmianą płci osób transseksualnych, o ubezwłasnowolnienie i w sprawach odszkodowawczych Współpracuje w zakresie opiniowania z sądami okręgowymi i rejonowymi we Wrocławiu, Legnicy, Wałbrzychu, Jeleniej Górze, Kłodzku, Poznaniu, Ostrowie Wielkopolskim, Katowicach, opolu, Łodzi, Warszawie. Kwalifikacje i doświadczenie w obszarze opiniowania, oceny zeznań świadków, diagnozy psychologicznej i seksuologicznej, typowania sprawców, psychologii sądowej i seksuologii sądowej zdobywała w trakcie studiów i szkoleń specjalistycznych: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Instytut Ekspertyz Sadowych im. Prof. Jana Sehna w Krakowie, Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego w Warszawie, Fundacja Dzieci Niczyje, oraz na licznych konferencjach i szkoleniach Sekcji Seksuologii Sądowej Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego, Pracowni Seksuologii Klinicznej i Społecznej Instytutu Psychologii UAM w Poznaniu. Prowadzi interwencję kryzysową, psychoterapię systemową indywidualną, grupową, terapię rodzin i par, zajęcia psychoedukacyjne i szkolenia. Pracuje w ujęciu systemowym z rodzinami z zaburzeniami psychotycznymi, zaburzeniami odżywiania, zaburzeniami psychosomatycznymi. Specjalizuje się w terapii zaburzeń lękowych, depresyjnych, psychotycznych, psychoterapii zaburzeń seksualnych, zaburzeń ASD I PTSD. Prowadzi sesje debriefingowe Critical Incident Stress Debriefing (CISD) dla specjalistów zajmujących się zawodowo ratownictwem i interwencją kryzysową oraz ofiar, grup dotkniętych kryzysem. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, International Critical Incident Stress Foundation (ICISF), International Association for Suicide Prevention (IASP). Pracuje w kilku Poradniach Zdrowia Psychicznego. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studia podyplomowe w zakresie Seksuologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W zakresie umiejętności psychoterapeutycznych kształciła się także w Szkole Terapeutycznej Psychoterapia Systemowa Indywidualna i Rodzinna Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej , Terapia Rodzin - Polski Instytut Ericksonowski, Terapia Małżeństw i Par - Polski Instytut Ericksonowski, Szkoła Psychoterapii CBT Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Warszawie, Studium metod pracy z ofiarami przemocy seksualnej, ich rodzinami i opiekunami - Fundacja Dzieci Niczyje, Studium Opiniowania Psychologiczno-Sądowego - Fundacja Dzieci Niczyje, Seksuologia Kliniczna i Seksuologia Sądowa Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego w Warszawie. Od przeszło 15 lat prowadzi warsztaty i szkolenia dla specjalistów pomocy psychologicznej w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii mi.n w ramach Studium Psychologii Sądowej, oraz szkolenia dla sędziów i prokuratorów, biegłych sądowych z Opiniodawczych Zespołów Sądowych Specjalistów OZSS z ośrodków w całej Polsce. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego, Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej.

Marzena Szczygieł - psycholog, psychoterapeutka, certyfikowany specjalista terapii uzależnień, kierownik programu Młodzieżowego Klubu Abstynenta, prezes Stowarzyszenia JESTEM zajmującego się terapią i profilaktyką uzależnień. Członek Polskiej Federacji Społeczności Terapeutycznych, Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w Poradniach Zdrowia Psychicznego, młodzieżowych ośrodkach szkolno-wychowawczych, instytucjach zajmujących się profilaktyką i terapią uzależnień oraz współuzależnień. Posiada ponad 30-letnie doświadczenie zawodowe w pracy terapeutycznej. Specjalizuje się w interwencji kryzysowej i terapii osób uzależnionych od substancji psychoaktywnych i współuzależnionych, DDA. Prowadzi terapię grupową dla osób z problemem uzależnienia od środków psychoaktywnych, osób współuzależnionych oraz Dorosłych Dzieci Alkoholików. W terapii pracuje z osobami w sytuacji kryzysu, problemami zaburzeń depresyjnych, lękowych, zaburzeń somatyzacyjnych, kryzysem przemocy w rodzinie, zjawiskiem zaniedbania i krzywdzenia dzieci, przemocą seksualną. Prowadzi terapię indywidualną i grupową dzieci i osób dorosłych, terapię rodzin, zajęcia psychoedukacyjne i szkolenia dla specjalistów zajmujących się terapią. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Studium Pomocy Psychologicznej i Studium Terapii Uzależnień w Instytucie Psychologii Zdrowia Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Kwalifikacje do prowadzenia terapii rodzin zdobyła kształcąc się w Instytucie Psychiatrii i Neurologii IPIN w Warszawie. Umiejętności psychoterapeutyczne kształciła m.in. w: Instytucie Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Szkole Terapeutycznej Polskiego Instytutu Ericksonowskiego, Instytucie Psychiatrii i Neurologii IPIN Warszawa, Towarzystwie Promocji Zdrowia, KARAN Warszawa, Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN Warszawa, NORDISK, PSMP Amsterdam, Instytucie Kształcenia Nauczycieli Kalisz, Instytucie Psychoterapii Wrocław, WOTUiW Wrocław.

Anna Resler-Moskwa - psycholog, psychoterapeutka, certyfikowany terapeuta poznawczo-behawioralny, terapeuta systemowy, członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i rodzinami w Oddziale Dziennym przy Samodzielnym Publicznym Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Warszawie, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, współpracuje z Fundacją Warto Wiedzieć, z Centrum CBT w Warszawie, Dolnośląskim Centrum Psychoterapii we Wrocławiu. Umiejętności psychoterapeutyczne kształciła m.in. w: Szkole Wyższej Psychologii Społecznej SWPS w Warszawie, Szkole Psychoterapeutycznej Poznawczo-Behawioralnej CBT w Warszawie, Szkole Psychoterapeutycznej Psychoterapii Systemowej Indywidualnej i Rodzinnej Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej w Poznaniu (kurs podstawowy i kurs zaawansowany), oraz w trakcie innych szkoleń specjalistycznych z zakresu diagnozy i psychoterapii. Od kilku lat prowadzi treningi i warsztaty m.in. z zakresu komunikacji, asertywności, umiejętności społecznych oraz sztuki prezentacji dla wychowawców, nauczycieli i firm. Autorka książek i artykułów w literaturze naukowej i popularno-naukowej.

Dominika Polkowska-Jaroszewicz - psycholog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (nr certyfikatu 369), członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej oraz Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Ukończyła magisterskie studia psychologiczne na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletnią szkołę psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Warszawie. Uczestniczyła w wielu kursach doskonalących, m.in. z zakresu seksuologii. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w różnorodnych placówkach (szpital psychiatryczny w Tworkach, poradnie: zdrowia psychicznego i psychologiczno-pedagogicznej, centrum pomocy rodzinie, specjalistycznym ośrodku dla osób z uszkodzeniami mózgu i chorobami neurologicznymi). Specjalizuje się w diagnostyce i pomocy psychologicznej oraz psychoterapii indywidualnej i grupowej osób doświadczających zaburzeń nastroju (depresja, zaburzenie afektywne dwubiegunowe),z zaburzeniami lękowymi ( zaburzenia obsesyjno-kompulsywne- natręctwa, fobie, napady paniki), zaburzeniami osobowości, z trudnościami w relacjach interpersonalnych i życiu osobistym oraz w sytuacjach kryzysowych. Posiada również doświadczenie w pracy z osobami cierpiącymi z powodu psychozy. Swoją pracę poddaje regularniej superwizji.

Magdalena Kempa - Jestem psychologiem, interwentem kryzysowym oraz psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym nr certyfikatu 1108, od 2016 r. członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej. Specjalizuje się w psychoterapii osób cierpiących z powodu lęku, napadów paniki, fobii, smutku, depresji, zaburzeń okołoporodowych, natręctw, traumy, nadmiernych wymagań wobec siebie, perfekcjonizmu. Wspieram osoby w kryzysie emocjonalnym, w sytuacjach żałoby, utraty oraz z powodu nagłych wydarzeń losowych. Pracuję z ofiarami oraz sprawcami przemocy. Udzielam wsparcia emocjonalnego także w pozytywnych sytuacjach życiowych - chęci dokonania zmian w obszarze zawodowym oraz osobistym. W swojej pracy przyjmuję postawę bezwarunkowej akceptacji i poszanowania Pacjenta. Kontrakt terapeutyczny opieramy na wspólnie opracowanych celach oraz konkretnych sposobach ich realizacji. W swojej pracy koncentruję się na zasobach Pacjenta oraz ich rozwoju, co naturalnie sprzyja wsparciu w pokonywaniu trudności. Pacjent może liczyć na moją pełną autentyczność w relacji poprzez podkreślanie jego mocnych stron oraz empatyczną konfrontację z trudnościami. Oprócz zaangażowania w swoją pracę i prowadzenia Pacjenta w procesie terapii przyjmuję także postawę aktywnego towarzyszenia i podążania za potrzebami oraz identyfikowania i uczenia się systemu wartości Pacjenta w celu jak najlepszego dopasowania metod terapii do realizacji wspólnie założonych celów. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji prowadzonej przez certyfikowanych superwizorów.

Zapisy bezpośrednio przez naszą stronę lub telefonicznie: 71 332 36 70

Zapraszamy na podstronę Studium Terapii Poznawczo - Behawioralnej!

Nowa oferta jesiennych szkoleń DCP!

Pozostałe aktualności

Zapisz się na szkolenie DCP już dziś!

Portal pacjenta DCP

Utwórz w 30 sekund darmowe konto w Portalu Pacjenta DCP i umów się na wizytę !

Dzięki koncie w Portalu Pacjenta będziesz mógł samodzielnie w prosty i intuicyjny sposób 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę:

- umawiać, przenosić lub odwoływać wizyty gabinetowe lub online.

- odbyć wizytę online

Dzięki koncie w Portalu Pacjenta będziesz miał także wgląd w:
- umówione przyszłe wizyty

- historię zrealizowanych wizyt (online i gabinetowych)

- e-Recepty

- e-Skierowania

- e-Zwolnienia

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu, dostosowania treści do preferencji użytkownika oraz prowadzenia anonimowych statystyk. Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce prywatności oraz Polityce cookies.